top of page

למה דיאטות לא עובדות?

כמה פעמים בחייך ניסית דיאטה אך עלית את הכל בחזרה ואולי עם תוספת קטנה?

מחקרים מלמדים ש 95% מניסיונות הדיאטות נכשלים.


כולם רוצים להיראות טוב בעיקר בהשפעת הסלבס שעל המסך, רוצים להיראות רזים, יפים, זוהרים וצעירים.

במקביל תרבות הבילוי במסעדות בשילוב הצפייה בתוכניות בישול ופרסומות המעלים את התשוקה והרצון לאכול.

התוצאה, השמנה המזיקה לבריאות ולמראה האסטטי .

במצב זה התסכול הולך וגובר, הפגיעה בדימוי העצמי ובדימוי הגוף מתחיל להעמיק ומתחיל מאבק אין סופי במשקל, כך מתחיל אפקט האקורדיון, עליה במשקל בשל הנהנתנות והירידה במשקל לצורך אסתטיקה. (לצערי לרוב הבריאות לא נמנה בשיקולי הירידה במשקל).


השאלה שעולה מדוע דיאטות לא עובדות? למה לא ניתן לשמור על איזון?


1. התת המודע שלנו שותף פעיל ועיקרי בתהליך הדיאטה ושמירה על המשקל, התת המודע מבין שלדיאטה יש מועד התחלה ומועד סיום עם השגת היעד (המשקל הרצוי). למעשה מדובר בתהליך מוגבל בזמן, תהליך קשה, אינטנסיבי שדורש איפוק, ויתור, תסכול וכח רצון מוגבר אבל... לזמן קצוב. במהלך תקופת הדיאטה התת המודע מגויס לתהליך אך עם סיום התהליך תת המודע מבקש לחזור ולאכול – עובדה זו מנחמת אותנו ומאפשרת את קיום התהליך הקצוב.


2. כולנו תופסים את התהליך הקשה של הדיאטה ושמירה על המשקל כמאבק, כמלחמה. כפי שאנו יודעים במלחמה אין מנצחים והמאבק מתיש את הכוחות כך שבסופו של דבר לא נותר כח להתאמץ ולשמור על הדיאטה ועל המשקל.


3. משקל רזה לא פותר בעיות – פעמים רבות אנחנו חושבים שאם נשיג דבר מה ובמקרה זה משקל רזה נצליח לפתור בעיות כמו מציאת עבודה, מציאת זוגיות או שיפורם, בניית בטחון עצמי וכד' אך עם הגעה למשקל היעד הדברים לא משתנים התסכול גובר ועימו גוברת האכילה.


4. אכילה רגשית – אכילה מטשטשת רגשות. במצבים שבהם דימוי עצמי וגופני נמוך, חוסר סיפוק עצמי או אי יכולת להתמודד עם רגשות או מצבים, האכילה מספקת מעין פלסטר זמני המטשטשת את הכאב, הסיבה לכך היא הורמונלית – שחרור סרוטונין ודופמין (הורמוני האושר) המעלים את מצב הרוח אבל... לזמן קצוב, כך מתחיל מעגל ההשמנה שתלוי בכאב. למעשה אכילה רגשית היא המקור להתמכרות לאכילה.


איך פותרים את בעיית המשקל העודף?


הפתרון הוא לא דיאטה אלא שינוי מהותי, עמוק ברמת המודע והתת מודע, ברמת התודעה הפנימית והחיצונית, שינוי משמעותי לחיים שאינו מוגבל בזמן.

שיטת "הכח להתמיד" היא הפתרון האידאלי לסיום הדיאטות ובחירה בדרך הבריאות. השיטה פותחה לאחר שנים של ניסיון אישי וקליני. השיטה מבוססת על מחקרים, תזונה, ותהליך עומק הכולל:

1. הקשבה לצורכי הגוף והנפש.

2. התחברות לאני הפנימי.

3. זיהוי כוחות פנימיים.

4. שינוי דפוסי מחשבה והתנהגות ברמת המודע והתת מודע.

5. לימוד אורח חיים בריא ברמת הידע, מחקר ומדע והטמעתו בחיי היום יום.

6. ליווי במהלך השינוי עד יצירת אוטומטיים מחשבתיים, רגשיים והתנהגותיים חדשים.


התהליך מתבצע על ידי אבחון, אימון, תרגול, חקירה פנימית, לימוד והקשבה.

נאבחן את ההתנהגות הקיימת – מצב מצוי, נבין את הגורמים, את המניע הפנימי הנסתר הגורם להנהגות זו, ניתן מענה הולם למניע, ניצור שינוי ברמת התת מודע, נתרגל את המצב החדש בהדרגה עד הטמעה מלאה.

60 צפיות
bottom of page